Linnet, 7100 Vejle

Linnet Borgerforening - Generalforsamling

Indhold

Denne side indeholder følgende udvalgte indlæg:

- Her klares verdenssituationen i Linnet een gang om året!
- Generalforsamlingen 2012 - Indkaldelsen
- Generalforsamlingen 2011 - Indkaldelsen
- Referat af generalforsamlingen 2010
- Generalforsamlingen 2007 - Indkaldelsen
- Referat af generalforsamlingen 2006
- Høring om interesser i området
- Referat af generalforsamlingen 2005

Her klares verdenssituationen i Linnet een gang om året!

Området er attraktivt for mennesker, dyr og politikkere.

Derfor har vi de seneste år deltaget i den offentlige debat med de lokale interesser i sager som f.eks.:

* Grusgravningsplaner (forud for erhvervsplaner i vort område).
   Der skal IKKE graves grus i området. Planerne er udtaget af regionsplanen pr 2004.
* Kloakering i det åbne land.
   Status er, at der kommer kommunal kloakering. Det planlægges til 2008.
* Ny vej på tværs af området.
   Status sidst i 2004 er, at amtet ikke har penge til etablering af deres del af vejen og dermed er kommunens del over vort område også sat i bero.
* Erhvervsplaner langs motorvejen.
   Det er fremtidsplaner - men området langs motorvejen er markeret til formålet i amtets langsigtede planer.
* Et tredie spor på motorvej E45.

Men vi bor godt og politikkerne kan ikke finde økonomi til vejen og vores jord er uden sand og for bakket til at være oplagt til erhverv.

Og således flyttes fokus igen hen på bl.a. årets store sommerfest istedet!

Intet arrangement uden kage!

Generalforsamlingen 2011 Indkaldelsen

Indkaldelse til generalforsamling
Søndag den 22. april 2012 kl 18:30

I Gildesalen hos Birthe og Erik, Linnetvej 124

Dagsorden i flg vedtægterne - se disse.

Bemærk:
Alle i bestyrelsen modtager genvalg - så forbered en god valgtale, hvis du vil vælges istedet  🙂

Generalforsamlingen 2011 Indkaldelsen

🙂 Generalforsamling 2011

Torsdag den 14. april 2011 kl. 19.00

Sted: Gildesalen hos Birthe og Erik

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent
  2. Formandens beretning
  3. Fremlæggelse af årsregnskab og godkendelse af dette
  4. Drøftelse af foreningens aktiviteter det kommende år – forslag modtages gerne – samt fastsættelse af kontingent
  5. Valg af medlem til bestyrelsen samt suppleant (Nicolai Bonde er på valg – modtager genvalg)
  6. Valg af revisor
  7. Behandling af indkomne forslag
  8. Eventuelt

Vel mødt!

Mange hilsner

Bestyrelsen
Else Marie, Charlotte, Nikolai, Niels og Vibeke

Referat af generalforsamlingen 2010

Referat af generalforsamling i Linnet Borgerforening den 28. april 2010 hos Erik og Birthe Therkelsen, Rævehøj.

Antal deltagere: Ca. 24.

Referat ved Arne – tekst med kursiv er tilført referatet af praktiske grunde, selvom det ikke fremgik af generalforsamlingen.

1.      Valg af dirigent.
Forsamlingen godkendte bestyrelsens forslag til valg af dirigent: Søren Villadsen, som indledte mødet med at konstatere, at generalforsamlingen var lovlig indkaldt.

2.      Formandens beretning.
Arne Palmus Hansen aflagde beretning vedr. aktiviteterne i det forløbne år.
Ren Linnet 2009 og Sommerfesten ved Anne Margrethe og Tom.
Forsamlingen godkendte beretningen.

3.      Fremlæggelse af årsregnskab og godkendelse af dette.
Regnskab for Linnet Borgerforeningen for den forløbne periode blev fremlagt af Arne Palmus Hansen og godkendt uden bemærkninger.
Når overskuddet på 370,- kr korrigeres for de ikke-betalte regninger på 700,- kr, bliver det et underskud på 330,- kr.

4.      Drøftelse af hovedlinierne for foreningens virksomhed i det kommende år, samt fastsættelse af kontingent.
Bestyrelsen vil fastholde de nuværende aktiviteter (Ren Linnet og en sommerfest), men er åbne for nye initiativer. Kontingentet foreslås fastholdt på de nuværende 100 kr. pr. husstand.
Der var en god drøftelse, som mundede ud i, at Ren Linnet og sommerfest var godt.
Der var tillige ønsker om at afholde karneval/fastelavn for voksne midt i februar. Steen og Charlotte tilbød at huse arrangementet. Evt. med tøndeslagning for voksne (større børn).

5.      Valg af medlemmer til bestyrelsen samt valg af suppleant.
På valg var Karsten, Anne Margrete og Arne, ingen af disse modtog genvalg.
Peter havde meddelt pr. mail - efter udsendelse af dagsorden – at han ønskede at udtræde af bestyrelsen.
Til bestyrelsen blev følgende valgt:
Else Marie, Charlotte, Niels og Vibeke. Nikolaj blev genvalgt.
Arne blev valgt som suppleant.
Valgteknisk vedtages at Else Marie kom ind i stedet for Peter – og altså er på valg i ulige år.

6.      Valg af revisor. Erik Henningsen blev genvalgt.

7.      Behandling af indkomne forslag. Ingen modtaget.
 

8.      Eventuelt.
Der var opbakning til at den nye bestyrelse indkøber et antal affaldstænger til brug ved Ren Linnet.
Der blev talt om vejenes tilstand, efter at der var kørt gylle ud, evt. at tage kontakt til relevante landmænd/gyllespredere.

Generalforsamlingen 2007 - Indkaldelsen

Herved indkaldes til ordinær generalforsamling i

Sognehuset, Vinding

Onsdag den 9. maj 2007 kl 19:00 - 21:30

19:00-19:45  Generalforsamling

Dagsorden i flg. Vedtægterne – specielt bemærkes følgende.


På valg
er i år Søren Villadsen og Jesper Mølgaard. Søren modtager genvalg. Jesper vil gerne stoppe. Bestyrelsen foreslår nyvalg af Nicolai Bonde Nielsen, Linnetvej 38.

Kontingent foreslås uændret 100,- kr pr husstand. Betal ved generalforsamlingen eller overfør til Sydbank 7140 7070813. Ny kasserer bliver Arne, hvortil kontingent også kan betales.

Se på hjemmesiden om vi har registreret din betaling.

Sommerfesten foreslåes holdt hos Karsten og Trine, Højløkkevej 49, lørdag den 11. august 2007.

Det må samtidig blive den officielle indvielse af den sidst renoverede fløj!

Bestyrelsen har arbejdet med et par forslag, hvor vi gerne vil høre generalforsamlingens umiddelbare interesse:

Opslagstavle/"termorude" som supplement til omdelte sedler og hjemmesiden – og til at bruge ved en efterlysning eller andet uden at sedlen bliver omdelt.

Brugsdans under ledelse af Maiken Bjerg. Hun vil tage betaling for dem, der kommer og mener ikke det behøver at være hver uge en hel vinter!
Fiske-/hyggetur til Hedensted arrangeret som en fælles men fri tur. En børnevenlig tur!

Der vil være kaffe/te og kage kl 19:45 – og kl 20:00 skifter vi til:

Temaaften: Sikring af det private hjem

Else-Marie Stærmose, G4S Security Services A/S skriver: "Vi vil komme med et indlæg omkring alarmer, indbrud, forebyggelse etc. og jeres medlemmer vil have mulighed for at stille spørgsmål. Vi vil efterfølgende, efter nærmere aftale, gerne besøge de interesserede i deres respektive hjem, da det er vigtigt at få lavet en løsning, der passer til hjemmet samt familien, der bor der.

Når vi deltager i sådanne arrangementer, plejer vi også at have et godt tilbud med til deltagerne."

Tilmelding for god ordens skyld senest søndag den 6. maj 2007 til

Anna Margrethe                 7586 8645             mail:        amtom@mail.dk eller

Søren                                 7649 8075             mail:        villadsen@mail.mira.dk

Velmødt og hilsen fra

Bestyrelsen

Referat af generalforsamlingen 2006

Referat af generalforsamling den 2. maj 2006 kl. 19.00
 på Lokalarkivet i Børkop

  1. Valg af dirigent

Else Egebæk blev valgt

Formandens beretning v/ Søren Villadsen

  • Sommerfesten blev holdt hos Nini på rideskolen og bestyrelsen måtte erkende at det ikke er sådan lige, at stable et børnedyrskue på benene, så arrangementet om eftermiddagen blev aflyst
  • I november var der Blomsterbinding med Mie Årup – en hyggelig og produktiv aften
  • Fastelavn blev vanen tro holdt i februar hos Erik og Birthe og mange både børn og voksne var mødt op
  • Ren Linnet var også i år en succes, med stort fremmøde og efterfølgende spisning hos Metha og Arne, menuen bestod af både hotdogs og burgere fra McDonald’s
  • Bestyrelsen har i det forgangne år været lidt utilfreds med 2 ting:
    For sløv tilmelding til sommerfesten, hvilket bevirkede at man var rundt med en ekstra seddel med opfordring til folk om at tilmelde sig og
    For få kontingentindbetalinger – skal der ofres flere ressourcer på at kræve penge ind? eller skal kontingentet omlægges til entre ved de enkelte arrangementer?

Fremlæggelse af årsregnskab og godkendelse af samme

Regnskabet blev omdelt og gennemgået, der et underskud på kr. 663,19. Det bliver bemærket at fortsætter denne udvikling, vil egenkapitalen være brugt op i løbet af 2 år.

Husk at indbetale kontingent enten til en fra bestyrelsen eller indsæt kr. 100,- på Borgerforeningens

bankkonto i Sydbank: 7140 - 707081-3 (Husk at påføre navn).

  1. Fremlæggelse og drøftelse af hovedlinierne for Foreningens virksomhed i det kommende år samt fastsættelse af kontingent

så kom ud af busken og afleverer skemaet til en fra bestyrelsen og gerne indenfor 14 dage.

Bestyrelsen vil drøfte de nuværende aktiviteter, blomsterbinding bliver formentligt droppet, det er for dyrt, eller sørge for at aflyse såfremt der ikke er nok tilmeldinger til at arrangement økonomisk kan løbe rundt.

Bestyrelsen er åben overfor nye initiativer og har i den forbindelse omdelt skemaet ”Hvad er meningen”, for på denne måde at få jeres bud på, hvad der er vigtigt for vores Borger-forening at arbejde med fremover. Af indkomne forslag kan nævnes: fælles binding af æresporte og forbedring af vejforholdene/reetablering af kirkestien.
Der er p.t. returneret 10 skemaer,

Det bliver nævnt, at det på en tidligere generalforsamling er vedtaget, at der flages ved konfirmationer. Else foreslår at der informeres om datoer på hjemmesiden.

Bestyrelsen foreslår at kontingentet fastholdes på de 100,- kr. husstand. Det bliver vedtaget.

Charlotte Errendal tilbyder at hun gerne ved de forskellige arrangementer vil gå rundt at opkræve kontingent – og startede ved generalforsamlingen: Resultat 1.100,- kr. + 600,- kr., der er kommet ind sammen med skemaerne.

  1. Valg af medlemmer til bestyrelse samt mindst en suppleant

Bestyrelsen har følgende forslag til nye bestyrelsesmedlemmer:

·        Anne Margrethe Kristensen, Højløkkevej 93

·        Arne Hansen, Linnetvej 121 og

·        Karsten Maj, Højløkkevej 49

Alle bliver valgt, hvorefter bestyrelsen nu består af de 3 plus

·        Jesper Mølgaard, Linnetvej 48 og

·        Søren Villadsen, Højløkkevej 46

·        Bodil Schrøder, Linnetvej 46 bliver genvalgt som suppleant

  1. Valg af revisor

·        Erik Henningsen, Linnetvej 133 bliver genvalgt

  1. Behandling af indkomne forslag

Bestyrelsen foreslår at hjemmesiden http://www.123hjemmeside.dk/linnet gøres permanent, det koster 279,- kr. for det næste år. Der har i det første år være 2366 besøgende på siden.

På hjemmesiden findes alt fra vedtægter til fotos fra arrangementer, faktuelle informationer om Borgmestervej, det 3. spor på motorvejen, indbydelser til arrangementer og meget mere.

MEN selvfølgelig udelukker det ikke, at der fortsat bliver omdelt i postkasserne.

Der kommer forskellige kommentarer til hjemmesiden, nogen mener pengene er givet bedre ud til opkrævning af kontingent, omdeling af girokort og lign., andre mener ikke at der behov for en hjemmeside, hvem kigger overhovedet på den!

Ved afstemning bliver det vedtaget, at hjemmesiden gøres permanent. Bestyrelsen må maks bruge ca. 500,- kr pr år (2006-kroner) på hjemmesiden.

  1. Eventuelt

Sommerfesten foreslås afholdt hos Johannes Fogh, Svinholtvej 68 lørdag den 12. eller 26. august


Datoen bliver ved afstemning vedtaget til den 12. august.

Der var efterfølgende debat om, at det kunne være en fordel, at sommerfesten blev holdt den samme dag hvert år, f.eks. den 2. lørdag i august. Det vil blive taget op på næste års generalforsamling.

5. maj 2006

Lone V. Nielsen

 

Høring om interesser i området

😲 Hvad er meningen ? 🤨

Linnet Borgerforening har igennem 10 år gennemført mange gode initiativer i arbejdet med at styrke sammenholdet og kendskabet til naboer i Linnet.

Men foreningen lider nød og vi vil gerne gøre noget ved det. Hvorfor har vi en borgerforening og hvad synes du er meningen med den? Giv din mening til kende og lad os styrke

.

sammenholdet

Linnet Borgerforening har til opgave at styrke det sociale sammenhold, det kan ske gennem fest og arrangementer, eller tiltag der hjælper flest muligt. Derfor er det vigtigt, hvad du synes er vigtigt. Vi har en række spontane forslag til initiativer herunder og flere er meget velkomne.

Hvad synes du er vigtigt for Linnet ?

Hvad synes du Borgerforeningen skal arbejde for?

Har du en ide, så kom frem med den og lad os alle give vores mening til kende. Har du en mærkesag og vil du gerne have hjælp til at få den gennemført? Send den til en af os i bestyrelsen og vi vil hjælpe med at samle en gruppe, der kan arbejde for sagen.

Forslag til initiativer:

Vigtigt

Ikke vigtigt





Få busforbindelse til Linnet







Etablere Kabel-tv og Bredbånd i Linnet







Støjdæmpning af motorvejen







Cykel- og gangrute udenom slugten (Kirkesti) ?







Snegledræber kursus







Fastelavn; vintermøde







Ren Linnet







Fest og farver i sommertiden - sommerfesten skal fortsætte







Fælles indkøb; f.eks. sneglegift







Postkasse med daglig tømning opsat i Linnet







Forsøge at påvirke beslutninger vedr. Borgmestervejen







Forsøge at påvirke beslutninger vedr. Kloakeringsprojektet







Forsøge at påvirke beslutninger vedr. Regionsplanen







___________________________________________







___________________________________________














Alle ideer vil blive offentliggjort og det står enhver frit for at deltage i initiativet. Har du lysten og interessen for en mærkesag - vil du gøre noget for os alle - vil du være med i en gruppe der arbejder på et bestemt mål – så meld dig ind. Det gør du ved at betale kontingent og det gør du ved en aktiv indsats for dig selv og dine naboer i Linnet.

____________________________________________

        Udfyldt af; navn og vej/ -nr

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

Linnet Borgerforening

Referat af generalforsamlingen 2005

Linnet Borgerforening

Referat af generalforsamling den 11. maj 2005 kl. 19.00 i Vinding Sognehus

  1. Valg af dirigent

Bodil Schrøder blev valgt

Formandens beretning v/ Søren Villadsen

  • En velafviklet generalforsamling 5. maj 2004 startede et godt nyt år i Borgerforeningen.
  • Et velbesøgt Pool Party i godt vejr ved Johannes Fogh den 14. august blev afholdt.
  • Blomsterbinding med Mie Årup og naturvandring med Per Høgsberg den 21. november – eneste kritik var, at blomsterbinderne også gerne ville have været med på naturvandringen.
  • Fastelavn – med rigtig mange udklædte på trods af, at vi var lidt sent ude i forhold til fastelavn på kalenderen.
  • Ren Linnet er fortsat nødvendig – og vi kan allerede se nu, at vi skal fastholde den tradition.
  • Der er lavet et oplæg til en hjemmeside. Der er kommet flere positive meldinger – men også nogle udtryk for bekymring. Kan den forblive opdateret?, står prisen mål med indsats og udbytte? og hvad med dem, der ikke har Internet adgang? Bestyrelsen bakker op om en prøveperiode frem til næste generalforsamling. Derved får vi tid til at drøfte og vurdere fordele og ulemper. Prisen i den nuværende form er knap 300,- kr. om året.
  • Lone har checket vejene for huller og skarpe kanter og apropos Internet, brugt dette til indrapportering på Vejle Kommunes hjemmeside.
  • Ny vej over - og erhvervsområde i - Linnet er ikke opgivet af Amt og Kommune – men det bliver ikke inden næste generalforsamling….
  1. Fremlæggelse af årsregnskab og godkendelse af samme v/ Søren Dalsgaard

Regnskabet blev gennemgået og der et underskud på kr. 528,51. Regnskabet bliver godkendt og det aftales, at der sammen med omdeling af referatet skal udsendes en lille reminder / regnskabsbilag om betaling af kontingent.

  1. Fremlæggelse og drøftelse af hovedlinierne for Foreningens virksomhed i det kommende år samt fastsættelse af kontingent

Bestyrelsen foreslår, at der også i det kommende år skal være følgende aktiviteter:

  • Fastelavn
  • Ren Linnet
  • En sommerfest samt
  • Et efterårsarrangement

Da der ikke er nogen kommentarer eller forslag til nye initiativer på nuværende tidspunkt, kan vi konkludere, at det er passende aktivitetsniveau.

Bestyrelsen foreslår en kontingentstigning til kr. 100,- pr. husstand bl.a. på grund af:

·         Underskuddet på kr. 528,51, som reducerer egenkapitalen til ca. 2.000,-, hvilket på sigt giver begrænsede muligheder

·         Ren Linnet er en aktivitet, som altid vil give underskud, men som vi også fortsat ønsker at afholde hvert år

·         Kaffe, øl og vand til generalforsamling (der ”bør være råd til” en øl eller vand til deltagerne)

Der var enighed blandt deltagere, så det blev vedtaget at kontingentet fremover er kr. 100,- pr. år.
Beløbet kan som tidligere indbetales ved et af arrangementerne eller ved at benytte Foreningens bankkonto i Sydbank: Reg.nr.: 7140 – Kontonr.: 707081-3  (Husk at påføre navn).

  1. Valg af medlemmer til bestyrelse samt mindst en suppleant

·         Jesper Mølgaard afløser Søren Dalsgaard

·         Søren Villadsen bliver genvalgt 

·         Bodil Schrøder bliver genvalgt som suppleant

  1. Valg af revisor

·         Erik Henningsen bliver genvalgt

  1. Behandling af indkomne forslag

Efter udsendelse af dagsorden, har bestyrelsen modtaget følgende forslag fra Metha Hansen:

·         At der opsættes bænke på smukke udsigtspunkter i Linnet

·         Måske 1 eller 2 om året – og det behøver ikke at være designerbænke

·         Der kunne evt. udpeges et par stykker til at komme med forslag til, hvor bænkene skal stå eller måske er der nogen, som frivilligt foreslår steder på deres eget matrikelnummer

Forslaget blev positivt modtaget blandt deltagerne og et eksempel på godt sted kunne være ved det nyopsatte Winterheart-skilt på Linnet Skovvej. Det blev også foreslået, at opsætning af en bænk evt. kunne ske i forbindelse med et af arrangementerne.

  1. Eventuelt

Forslag til sommerfest:

·         Børnedyrskue om eftermiddagen og fest om aftenen, Anne Kristine, den nye ejer af rideskolen, vil gerne lægge arealer og lokaler til i år.

·         Følgende to datoer er aktuelle: Den 13. august og den 20. august
(Bestyrelsen har efterfølgende valgt den 20. august)

Hjemmeside eller ej:

·         Mange positive tilkendegivelser fra dem, der har set siden

I forlængelse af generalforsamlingen holdt billedkunstner Jørn Rønnau et interessant lysbilledeforedrag. Et lille resume heraf kan ses på hjemmesiden www.123hjememside.dk/linnet/

19. maj 2005

Lone V. Nielsen

Der hvor linien skærer Linnet Skovvej blev der den 11. maj 2005 opsat et skilt v/billedhugger Jørn Rønnau. Se siden om Winterheart.